Nazioarteko merkataritzak deforestazioan duen eragina neurtu dute Nature Ecology & Evolution aldizkarian argitaratu berri duten lan batean. Ondorioztatu dute herrialde aberatsetan hainbat produktu kontsumitzeak —hala nola, soja, kafea, kakaoa, palma-olioa eta egurra— lotura zuzena duela baso tropikalen soiltzearekin, eta gorantz doan joera dela, gainera.
Herrialde bakoitzak 2001 eta 2015 artean eragin duen deforestazio-aztarna kalkulatu dute ikertzaileek. Eta ikusi dute hainbat herrialdetan bertako basoen azalerak gora egin badu ere, deforestazio-aztarna handitu egin dela, bereziki, oihan tropikaletan, inportatuko produktuen eraginez. Esaterako, G7ko herrialdeetako kontsumoaren aztarna kalkulatu dute: pertsonako 3,9 zuhaitz galdu ziren urtean, batez beste.
Gai zehatzei begiratuta, ikusi dute, esaterako, Europan eta AEBn kontsumitzen den kafea ekoizteko Vietnamen basoak murrizten ari direla, Alemaniaren kakao-kontsumoa mehatxu handia dela Boli Kostako eta Ganako basoentzat, edo nekazaritza-produktuen Japoniako eskariak lotura zuzena duela Tanzaniako kostaldearen soiltzearekin.
Ikertzaileek azpimarratu dute funtsezkoa dela nazioarteko merkataritzaren eta deforestazioaren arteko lotura hauek argitzea eta ulertzea, basoak behar bezala babestu ahal izateko.
—
Elhuyarrek garatutako teknologia