Aurreko alean, 20. alean hain zuzen ere, guk programatzerakoan ditugun asmoetako bat azaldu genuen; irakaskuntzarako eta heldu-haurren arteko harremanak ordenadorearen bidez areagotu daitezkeela azaltzeko asmoa alegia. Gaurkoak berriz, askoz ere asmo apalagoa du, hau da, daukagun informazio bat nola erakus daitekeen azaltzea da helburua.
Beraz, hemen aurkezten dugun programaren helburua, tresneria honen bidez azalpenak nola egin daitezkeen (azaltzeko era bat bederen) erakustea da. Horretarako, guk hemen Elhuyar-en argitaratu ditugun edo epe laburrean argitaratuko ditugun programen sailkapen bat egin dugu. Mota bateko programak ikusi nahi izango bazenitu, leku egokian ipini ondoren RETURN sakatzea aski zenuke sail horretan ditugun programak ikusi ahal izateko.
Ea zerbaitetarako balio duen.
Programa hau errepikakorra da eta amaitzeko aukera bakarra F10 tekla sakatzea izango da.
Programa nagusia hau baldin bada ere, azpirrutina batzuez baliatzen da, eta hauek programa nagusia bera bezain garrantzitsuak dira.
Programa honen helburu nagusia lehen aipatu denez, daukagun informazioa pantailan era txukun eta erabilgarrian azaltzea da. Beraz, zein mugimendu-tekla sakatu den detektatzeaz gain (hau programa nagusian egiten da) errekoadroak egin eta testua idatzi behar da, horretarako aurrez DATA sententziatan gorde ditugun datuetaz baliatuko garelarik.
Datu hauek kode bat eramango dute aurretik:
“t”, testua ezkerretik eskuinera idatzi behar dela adieraziz; “te”, testua eskuinetik ezkerrera idatzi behar denean eta “r”, errekoadroak egin behar direnean.
Kasu bakoitzean behar diren datuak kodearen atzetik joango dira:
Kode hauen identifikazioa eta kasu bakoitzean egin behar denaren zehaztasuna, “azalpena” azpirrutinan (330-430) egiten da.
Testuak idazteko erabiltzen diren azpirrutinak hauek dira: