Kanaleko tunelaren arazoak

Britainia Haundia eta Frantzia lotuko omen dituen tunel edo zubiaren projektu berria. Projektu honek espektatiba eta aurreikuskizun asko sortu ditu.

"Elhuyar. Zientzia eta Teknika" aldizkariaren zero alean Britainia Haundia eta Frantzia lotuko ornen dituen tunel edo zubiaren projektu desberdinen berri zehatza ematen zigun Mick Hammer-ek. Projektu honek espektatiba eta aurreikuskizun asko sortu ditu, bai inplikatuta dauden bi herrietan eta baita Europa osoan ere. Britainia Haundian ez dirudi guztiak ados daudenik; honekin batera doan iragarkia horren lekuko polita da. "New Scientist" zientzi aldizkari ezagunaren orrialdetan argitaratu zen joan den Urriaren 24ean. "Britainia zenbaki gorritan jarriko duen zulo beltza" sloganpeko kanpainaren lehenengo agerpena izan da hau; geroztik gehiagotan agertu da iragarkia.

Dakusagun zer dioen.

"Tunel-eraikitzaileek begiratu al die benetan problema guztiei?

Kanaleko tunelaren ideia ez da berria. Ehun urtetan zehar zenbait asmo eszentriko proposatu izan da.

Halere, ideia ez da ontzen urteekin.

Frantzia eta Britainiako lotura finkoaren ideia zalantzako eta fidagarritasun txikiko asuntziotan oinarrituta dago.

Nola segurtatuko dute eraikitzaileek kanaleko Tunela ziurra dela? Mantenua eta beharrezko konponketak nola egingo dituzte atzerapenak eta ixteak sortu gabe?

Zenbat kostatuko da eraikitzea? Argitaratutako datuek £4, 7 -£9, 50 bilioi tartean jartzen dute kostua. Projektuen amaitze-denbora ere ez da zehatza. Estimatzen diren epeak 6 - 20 urte artean daude.

lragarpenen arintasuna, kanala gurutzatuko duen trafikoa 2. 000. erako bikoiztuko delaren aurreikuskizunak are gehiago azpimarratzen du. Egiatan, kanala gurutzatzen duen trafikoaren maila jaitsi egin da jadanik.

Trukearen, korrituaren eta inflakzio-tasaren fluktuazioak beste arazobide potentzi dira. Era berean, negozio eta korritu finantzarioak sortuko duten peaje konpetitiboa finkatzearen arazoa ere hor dago.

Arazo hauei aurre ez egiteak ez ditu baztertuko. Hauetako edozein eklosionatuko balitz arrisku bizian jarriko luke lotura finkoaren projektua.

Orduan, inbertsoreari arraultze bat baino zerbait gehiago lehertuko litzaioke aurpegian!

Britainiarren kontinentalekiko betiko mesfidantza ezaguna da. Beraz loturaren projektuaren kontra daudenak horrelako zerbait ere izango dute buruan. Diru arazoak dirudite inportanteenak. Zein dago kanpainaren atzean? Ferryen konpainiak ez dira urruti ibiliko.

Babesleak
Eusko Jaurlaritzako Industria, Merkataritza eta Turismo Saila