Orain badakigu

Oso ongi, bazen garaia jaunak! Orain ez dago zalantzarik, inork softwarea sortu nahi badu badaki zein lengoaia eta makina erabili behar dituen.

Badirudi, irakaskuntzaren munduan gabiltzanok etxeko ordenadore pertsonalak baztertu beharko ditugula. Hala dio behintzat EIMA programak. Hauek ez ditu onartuko MS-DOS sistema eragileaz oinarritzen diren makinentzako programak ez diren bitartean. Hau da Tele Video-rentzako programak antolatu daiteke nolabaiteko laguntzarik nahi bada. Baina besterik ez.

Oso ongi, bazen garaia jaunak! Orain ez dago zalantzarik, inork softwarea sortu nahi badu badaki zein lengoaia eta makina erabili behar dituen. Benetan, eskertzekoa da.

Baina oraindik, zoritxarrez, ez dago ordenadore-parke handirik, (bata beste 100 ikasleentzako 14"tako monitore bat agian?).

Bestalde, nahiz irakasleok trebatzeko behar dugun borondatezko dedikazioa handia izan, ba al daukagu makina horietara hurbiltzeko aukera fisikorik?

Galderak erantzuteke daude, baina informatikaren abantialak probetxatu nahi baditugu, ezinbestekoa da aurrera egitea; horregatik natorkizue oraingo honetan nire esperientziak azaltzera.

Esperientzia hauek Lanbide-Heziketako eskola batean eginak daude hain zuzen Errenteriako 2 L.H.1 Elektronikako talde batekin.

ZX-SPECTRUM-a eskuratu nuen. (gaur egun 20. 000 peseta baino merkeago eros daiteke). Ezin uka Tele Videoa-a erabil nezakeela aldi berean baina:

    32 ikasleko taldea daMonitore-pantailan oinarritzen zen esperientzia.
  • Gure eskolan ikusentzutezko aretoan badugu EIDOFOROA edo Bideo-pantaila handia.

Beraz, makina txikia (?) erabiltzea erabaki nuen. Gaia, korronte alternoaren parametroak zen. Anplitudea frekuentzia eta desfasea. Erraza, baina askotan guk nahastu egiten ditugu arbelean azaldu nahiean.

HAURRAK ETA SPECTRUM-a: Askotan nahi izaten da haurra mikroaren aurrean jarri eta teklak sakatzen hastea, baina, teklatuak duen kadentziagatik, gehienetan RUNRR edo PRINTTT eta horrelakoak gertatzen dira. Horrelakorik nahi ez baduzu mikroa pizterakoan zera egin ezazu POKE 23561, 0 eta ez duzu arazorik izango.

Ordubeteko saioa genuen antolaturik. Ez genituen 45 minutu baino gehiago behar izan aipatutako parametroen kontzeptua azaltzeko eta bakoitzaren 10 eta 20 adibide egiteko eta ez ahaztu 32 ikasle zeudela mikro bakarrarekin.

Ondorioak oso positiboak izan direnez, orain kondentsadoreen karga deskarga eta R.C-ren eragina ikusterazteko programa antolatzen ari gara.

Esan beharra dago gauza bera egin dela 1-L.H.1-eko talde batekin Euskal-Herriko geografia azaltzeko eta esperientzia hau ere oso positiboa izan dela.

Bera etxeko ordenadorea esaten diogu baina besteak baino erabilgarriagoa askotan; hori bai, ez omen da informatika zientifikoaz baliatzeko bidea. Zer ote?

Babesleak
Eusko Jaurlaritzako Industria, Merkataritza eta Turismo Saila