1988/04/01
14. zenbakia
eu es fr en cat gl
Aparecerá un contenido traducido automáticamente. ¿Deseas continuar?
Un contenu traduit automatiquement apparaîtra. Voulez-vous continuer?
An automatically translated content item will be displayed. Do you want to continue?
Apareixerà un contingut traduït automàticament. Vols continuar?
Aparecerá un contido traducido automaticamente. ¿Desexas continuar?
Motoa: pasatzen ez den moda
Hirietan zehar ibiltzeko ibilgailu asko dago, hala nola, automobila, autobusa, taxisa, etab. Baina, motoa baino egokiagorik ezagutzen al duzu? Edozein tartetatik sar gaitezke berarekin eta aparkatzeko arazorik ez du sortzen. Hori bai, bi gurpilen gainean joateak ez du segurtasun handirik eskaintzen.
Motoa ibilgailu azkarra eta erabilgarria bada ere, bere punturik ahulena ezegonkortasunean datza. Zenbaitzuek kontrakoa frogatu nahi izango dute, baina nahiz eta lasterkariek kurbatan hartzen dituzten posizioak eta inklinazioak erbiak har ditzakeenaren berdinak izan, azken honek lau hankak erabiltzen ditu horretarako. Teorikoki bi ukipen-punturen gaineko orekarik ez da naturan existitzen. Gutxienez hiru puntu behar dira egonkortasuna lortzeko. Bizikletak eta motoak martxan daudenean badirudi lege hau ez dela betetzen, baina geldituz gero oina lurrean jarri beharra dago. Beste hitz batzuetan esanda, oreka dinamikoa existitzen da, baina oreka estatikoa ez. Egonkortasun-arazo hau gainditu nahian, ikerlariek zenbait eredu bitxi egin dute. Artikulu honetan eredu hauetako batzuen ezaugarriak erakutsiko ditugu. Hala ere, eta eredu sofistikatu hauen ezaugarriak aztertuz, arazoak ez direla gainditu esan daiteke; hau da, egonkortasunean irabazten dena abiaduran edota erosotasunean galtzen da eta alderantziz. Hau dela eta, zorionez ala zoritxarrez, motoak moto izaten jarraituko du. Quasar Mota: etzanda gidatzeko motoa. Zenbat plaza: bat Luzera: 2,10 m Zabalera: 0,90 m Pisua: 300 kg Inklinazio maximoa: –– Aurreko esekidura: beso oszilatzailea, bi motelgailu Atzeko esekidura: beso oszilatzailea, bi motelgailu Aurreko balazta: 2 disko Atzeko balazta: disko bat Aerodinamika: osoa; gidatzailea estalita Motorea: Honda 750, 4 zilindro eta 4 aldikoa Zilindrada: 748 cm 3 Abiadura-kaxa: mekanikoa eta 5 abiadurakoa Transmisio sekundarioa: Cardan bidezkoa Potentzia maximoa: –– Abiadura maximoa: –– Prezioa: Inglaterran badago eta 1.400.000 pta. balio du. Ohar orokorrak: Denbora luzean gidatzeak, benetako karrozeria muntatzea justifikatzen du. Horrela ondoko bi helburuok lortzen dira: gidatze erosoagoa eta afrontuarekiko babes ona. Gidatzailearen posizio ona lortzeko, gidatzeko sistema moto klasikoak duenarekiko desberdina da. Azken hau gidatzeko urkilaz baliatzen bada ere, beste honetan beso oszilatzailea erabiltzen da. Birak emateko heldulekuak beso honen muturrean gurpila pibota erazten du. Besoaren muturretik gurpilerainoko lotura bolante-erradio gogor batez lortzen da. Gidatzailea etzanda doanez, grabitate-zentrua asko jaisten da eta beraz, ezin du gorputza aldeetara inklinatu zeren eta birak hartzeko egonkortasuna txikiagotu egiten bait da. Oro har sistema osoa ezegonkorra dela esan daiteke. Oekomobill Mota: guztiz estalia Zenbat plaza: 2, tandem eran Luzera: 3,75 m Zabalera: 1,27 eta 1,40 m-ren artean Pisua: 320 kg Inklinazio maximoa: 51° (Orain arteko motorik onenek 50°ko inklinazio-angelua zuten) Aurreko esekidura: urkila teleskopikoa Atzeko esekidura: motelgailu bakarra Aurreko balazta: disko bikoitza Atzeko balazta: disko bat Aerodinamika: guztiz estalia eta karrozeria beira-zuntzezkoa, Kevlar-ez armatua (Cx 0,2 baino txikiagoa) Motorea: BMW K 100, 4 zilindro, 4 aldikoa Zilindrada: 987 cm 3 Abiadura-kaxa: mekanikoa, 4 abiadura gehi atzera-martxa Transmisio sekundarioa: Cardan bidezkoa Potentzia maximoa: 66 kW 8000 bira minutukotan Abiadura maximoa: 250 km/h Prezioa: Suitzan badago; 3.200.000 pta. inguru balio du. Ohar orokorrak: Motoa gelditzerakoan gidatzaileak hankak atera ezin dituenez, alboetatik bi gurpiltxo egonkortzaile irteten dira gidatzailearen aginduz. Motoaren abiadura 7 km/h baino txikiagoa denean ordenadoreak abisatzen dio pilotoari. Motoa klasikoa baino luzeagoa eta zabalagoa denez, ez da oso erosoa suertatzen hiri barnean ibiltzeko. Baina bere arazorik larriena egonkortasun kaxkarrean datza. Gidatzaileak gorputza ezin du inklinatu eta beraz egonkortasunak asko galtzen du. Amorton car Mota: Triziklo karrozatua Zenbat plaza: 1 Luzera: 2,10 m Zabalera: 0,92 m Pisua: 50 kg Inklinazio maximoa: ez da inklinatzen Abiadura maximoa: 24 km/h Autonomia: 36 km-koa, 6 ordu kargatzen utzi ondoren
- Ohar orokorrak:
Moto honen egileak, Sanyo-k, ez du informaziorik argitaratu eta egin nahi izan duen gauza bakarra siliziozko eguzki-zelulak frogatzea izan da. Scooter wolkswagen Mota: trizikloa Zenbat plaza: 2, bata bestearen ondoan Luzera: 3,17 m Zabalera: 1,49 m Pisua: 550 kg Inklinazio maximoa: ez da inklinatzen Aurreko esekidura: McPherson erakoa Atzeko esekidura: motelgailu bakarra Aurreko balazta: –– Atzeko balazta: –– Motorea: 4 zilindro, 4 aldikoa Zilindrada: 1050 edo 1400 cm 3 Abiadura-kaxa: mekanikoa; 4 abiadura gehi atzera-martxa Transmisio sekundarioa: Cardan bidezkoa Potentzia maximoa: 29 kW edo 66 kW Abiadura maximoa: 160 edo 220 km/h Prezioa: ez dago komerzializatua Ohar orokorrak: Ez dakigu merkatal helbururik gabeko saiakuntza soila den ala ez. Egonkortasunaren aldetik ere ezer gutxi dakigu. Oraingoz behintzat, arazo honetan sartzeko enpresaririk ez dago. Moto crabe Mota: triziklo giltzatua Zenbat plaza: 2, tandem eran Luzera: 2,50 m Zabalera: 1,05 m Pisua: 320 kg Inklinazio maximoa: 35° Aurreko esekidura: urkila teleskopikoa Atzeko esekidura: gurpileko bi motelgailu Aurreko balazta: disko bat Atzeko balazta: danborra gurpil bakoitzean Motorea: Moto-Guzzi bizilindrikoa eta 4 aldikoa Zilindrada: 850 cm 3 Abiadura-kaxa: Panhard mekanikoa, 4 abiadura gehi atzera-martxa Transmisio sekundarioa: kateazkoa Potentzia maximoa: 51 kW 6500 bira minutukotan Abiadura maximoa: 160 km/h Prezioa: ez dago komertzializatua Ohar orokorrak: Atzeko gurpilak trapezio artikulatu baten bitartez elkartuta daudenez, motoarekin batera inklinatzen dira, eta beraz, sistemaren egonkortasuna ona da. Flying banana Mota: etzanda gidatzeko motoa Zenbat plaza: 2, tandem eran Luzera: 1,70 m Zabalera: 0,60 m Pisua: 160 kg Inklinazio maximoa: – Aurreko esekidura: beso oszilatzailea, 2 motelgailu Atzeko esekidura: beso oszilatzailea, 2 motelgailu Aurreko balazta: 2 disko Atzeko balazta: danbor bat Aerodinamika: integrala Motorea: Honda 500 CX, bizilindrikoa, 4 aldikoa Zilindrada: 500 cm 3 Abiadura-kaxa: mekanikoa, 5 abiadurakoa Transmisio sekundarioa: Cardan bidezkoa Potentzia maximoa: –– Abiadura maximoa: –– Prezioa: Inglaterran badago eta 520.000 pta. inguru balio du. Ohar orokorrak: Quasar-ari buruz esandakoa errepika-daiteke kasu honetan ere. Gyro-up honda Mota: triziklo giltzatua Zenbat plaza: 1 Luzera: 1,76 m Zabalera: 1,10 m Pisua: 94 kg Inklinazio maximoa: 20° Aurreko esekidura: Earless motako urkila Atzeko esekidura: monomotelgailua Aurreko balazta: danbor bat Atzeko balazta: danbor bat Motorea: zilindro bakarra eta 4 aldikoa Zilindrada: 49 cm 3 Abiadura-kaxa: automatikoa, momentu-bihurgailu bidezkoa Transmisio sekundarioa: uhalezkoa Potentzia maximoa: 3,6 kW, 6500 bira minutukotan Abiadura maximoa: 60 km/h Prezioa: Japonian badago eta 200.000 pta. inguru balio du. Ohar orokorrak: Birak hartzerakoan triziklo honen aurreko zatia bakarrik inklinatzen da, baina inklinazio hau ez da nahikoa zenbait kasutan eta beraz, gerta daiteke atzeko gurpiletako bat altxatzea. Helix Mota: etzanda gidatzeko motoa Zenbat plaza: 2, tandem eran Luzera: 1,70 m Zabalera: 0,60 m Pisua: 160 kg Inklinazio maximoa: –– Aurreko esekidura: Earless motako urkila Atzeko esekidura: motelgailu bakarra Aurreko balazta: disko bat Atzeko balazta: danbor bat Motorea: zilindro bakarra, 4 aldikoa Zilindrada: 244 cm 3 Abiadura-kaxa: automatikoa momentu-bihurgailu bidezkoa Transmisio sekundarioa: uhalezkoa Potentzia maximoa: –– Abiadura maximoa: 125 km/h Prezioa: Estatu Batuetan badago eta 300.000 pta. inguru balio du. Ohar orokorrak: Lurretik eserlekurainoko altuera 65 cm-koa da, moto klasikotan metro batekoa den bitartean. Hau egonkortasunaren aldetik txarra da; kurbatan ezin bait da gorputza gehiegi inklinatu. |
Proiektu honen laguntzaile izan nahi baduzu,
harpidetu. Urtean 28 € baino ez.