Gómez Olivencia, Asier

Parisko Historia Naturalaren Museoa

Arlanpe: Bizkaiko historiaurrea ulertzeko lau leiho

2014/07/01 Rios Garaizar, Joseba - Burgosko Giza Eboluzioari buruzko Ikerketa Zentroa - CENIEH
Garate Maidagan, Diego - Bilboko Arkeologi Museoa
Gómez Olivencia, Asier - Parisko Historia Naturalaren Museoa

Bizkaiko Foru Aldundiak argitaratu berri du BAI (Bizkaiko Arkeologi Indusketak) seriean Arlanpeko aztarnategiari buruzko liburua, non aurkezten baitira 2006-2012 bitartean gauzatutako indusketen eta ikerketen emaitza garrantzitsuenak. Arlanpeko kobazuloa Lemoan dago, Arratia ibaiaren bukaerako eskuin-ertzean, Arlanpeko Atxaren mendebaldean. Egun, haitzuloaren ahoa ipar-ekialdera irekitzen da. Hara heltzea erraza ez izan arren, bertan topaturiko "altxor" arkeopaleontologikoek merezi izan dute. Indusketetan 20 arkeologo boluntario inguru aritu ziren, eta ikerketa-lanak ikerkuntza-zentro desberdinetako beste 20 bat ikerlarik gauzatu dituzte. Kide hauen esku egon da lanen koordinazioa: Joseba Rios Garaizar Burgosko Giza Eboluzioari buruzko Ikerketa Zentrokoa (CENIEH), Diego Garate Bilboko Arkeologi Museokoa, eta Asier Gómez Olivencia Parisko Historia Naturalaren Museokoa.

Neandertalak gaixotzen zirenean...

2013/11/01 Gómez Olivencia, Asier - Parisko Historia Naturalaren Museoa

Neandertalen osasun-espedientean miatzeko aukera izango bagenu, txostenetan ikusiko genituzke deskribatuta ehizan gertatutako zauriak, kanpamentuak mugitzean gertatutako erorikoak, edo zahartzaroan arruntak diren gaitzak. Giza paleontologiaren eta paleopatologiaren esparruetan egiten diren ikerketek hezur-apurketak, artrosia, eskoliosia eta infekzioak egiaztatzen dituzte giza espezie horretan. Neandertalek izan zituzten gaixotasunen inguruan egiten diren ikerketak oso tresna erabilgarria izan daitezke haien eguneroko bizimodua hobeto ulertzeko.

Gizakiaren "bakartasuna", gaur egungo salbuespena